Palme akademija
Kao više decenijski partneri Olof Palme instituta bili smo pozvani da učestvujemo na ovogodišnjoj Palme akademiji. Palme akademija predstavlja program političkog obrazovanja za predstavnice i predstavnike sestrinskih stranaka i partnerskih organizacija. Palme centar ovu Akademiju organizuje u saradnji sa Bommersvik kampom. Bommersvik kamp je čuveno mesto u kojem se organizuju različiti obrazovni projekti. Palme akademija se organizuje svake godine i na njoj učestvuju koleginice i kolege iz Azije, Južne Amerike, Afrike, Bliskog Istoka, Istočne Evrope i Zapadnog Balkana. Zbog pandemije COVID 19 ovogodišnja akademija je organizovana online kroz četiri jednodnevna susreta. Tema akademije je bila “Vođenje kampanje u XXI veku”.
Program
Program Akademije je bio veoma dobro osmišljen. Obuhvatio prenošenje teoretskog znanja, prakse kroz studije slučaja i praktičan rad na kreiranju kampanje u zemljama iz kojih su učesnici dolazili. Bio je podeljen u 4 radna dana kroz 4 nedelje rada. Tri dana su iskorišćena za predavanja, razgovore i predstavljanje studija slučaja, dok smo četvrtog dana rada slušali prezentacije koleginica i kolega na temu organizacije kampanje u njihovim zemljama za njihove stranke.
Predavanja
Jan Larsson, bivši šef centralne kampanje Socijaldemokratske stranke Švedske, govorio je o kampanji „od strategije do prakse – Zašto? Ko? Kako? Šta?“ Jako dobro je podelio ova pitanja tako da ZAŠTO? obuhvata pitanje konteksta, razloga postojanja organizacije. Sa druge strane KO? Postavlja ključna pitanja koga želimo da predstavljamo i kome se mi obrćamo. KAKO? Označava naš postavljeni okvir kampanje, poruku, kanale, politike. I na kraju ŠTA? Označava predloge, šta to mi nudimo biračicama i biračima i kakvi su naši stavovi o ključnim pitanjima. Govorio je i o tranziciji koje moderne kampanje moraju da imaju. Tu imamo četiri ključne dileme. Da li smo okrenuti prioritetima ili nudimo sve svima, da li nam je važna kompetencija ili imamo stav da svako može sve da radi. Da li smo okrenuti aktivnostima ili samo želimo da budemo ljubazni i na kraju da li smo okrenuti budućnosti ili smo ponosni na istoriju?
O važnosti slobodnih i fer izbora je govorila Ministartka Ann Linde doduše žurila je na sastanak Ministara inostranih poslova u okviru EU jer je u tom trenutku Palestinska kriza bila na vrhuncu.
II dan
O tome kako strategiju prevesti u plan govorila je Lisa Hedin šefica osoblja u Socijaldemokratskoj partiji Švedske. Neke od važnijih napomena u njenom predavanju su da u kampanji odluke donosimo svaki dan i da bi naš cilj trebalo da bude da one budu dobre. Napisati dobru strategiju ništa ne znači ako se ne trudimo svaki dan da je sprovedemo u delo. U komunikaciji sa biračicama i biračima moramo zajednički opisati našu realnost da bismo se uopšte razumeli. Skoro svaki govornik je govorio o tome da je ključno da sa biračima i biračicama razgovaramo o njihovom svakodnevnom životu i tome kako naše politike mogu da ga promene.
O kanalima, oruđima i metodama komunikacije govorila je Helena Salomonson, šefica komunikacije u Socijaldemokratskoj stranci Švedske. Upozoravala je da ne smemo biti tech blinded organizacija i sve novotarije koje drugi primenjuju odmah i mi krenuti da primenjujemo. Digital uvodimo samo onoliko koliko organizacija može da podnese. Zato je važno obrazovanje i podizanje kapaciteta aktivista i aktivistkinja.
III dan
O tome kako izgraditi lokalnu kampanju na terenu govorio je Benedict Hugosson, rukovodilac odseka za trening i razvoj članstva. Istakao je da ako vi ne verujete u strategiju i plan ni ljudi oko vas neće verovati.
Upravljanje kampanjom Chatarina Piazzolla, Generalna sekretarka partije rekla je da je ključno aktivirati aktiviste. Rad sa ljudima je težak naročito u kampanji i zato je ona stalno ponavljala da je potrebno reći „hvala“ na svaki posao koji neko obavi.
Sada kada imamo nove smernice kako voditi kampanju u XXI veku iskoristiće mo ih i uključiti u naše nove i postojeće obrazovne programe. Hvala Palme centru na pozivu i prenesenom znanju.
Komentari