Javno zagovaranje

Digitalno javno zagovaranje

Već više od deceniju Centar modernih veština razvija programe javnog zagovaranja. Učili smo mnoge predstavnice i predstavnike tehnikama javnog zagovaranja. Zahvajujući podršci Olof Palme međunarodnoh centra predstavnici CMV su imali priliku da učestvuju na globalnom treningu digital advocacy. Ovaj trening je bio namenjen učesnicima iz Južne Amerike, Istočne Evrope, Zapadnog Balkana, Afrike i Azije. Glavna trenerica je bila Tracy Frauzel.

Ovaj trening je bio sastavljen iz četiri dela i dve koučing sesije. Svaki deo je opet u sebi sadržao nekoliko manjih tematskih celina. Ono što je bio cilj treninga je motivacija i angažovanje ljudi za uključivanje u rad stranaka putem internet platformi. Koristeći različite digitalne alate, forme razgovora, razmene iskustva, prezentacija dobrih primera … treneri su posvećeno radili sa preko 90 učesnika i učesnica iz celog sveta. Nikada do sada nismo bili na ovako brojnom treningu.

Sam početak je bio obećavajući. Na SLACK platformi svaki od prijavljenih učesnika je postavio svoj kratki video od 15 sekundi u kom je odgovarao na nekoliko pitanja: ime, organizaciju i lokaciju. Zatim je trebalo odgovoriti na sledeća pitanjao strasti koja ga pokreće, svojim dobrim stranama i skrivenim talentima. Kao i obično na početku smo svi međusobno upoznali, doduše ograničavajući se geografski tako da smo mi iz Srbije bili u grupi sa koleginicama i kolegama iz Makedonije, Kurdistana, Bosne i Hercegovine, Zimbabvea i Južne Afrike.

Početak

Prvi susret je bio posvećen osnovama i ono što je za većinu bilo novo je model točak promene (wheel of change) koji se sastoji od osećanja i razmišljanja, ponašanja i strukture. Svaka od ovih oblasti je dodatno podeljena na manje. Vrlo zanimljiv koncept. Na kraju smo dobili i domaći zadatak da odredimo temu našeg digitalnog javnog zagovaranja.
Zatim smo imali coaching sesiju na kojoj smo dodatno ragovarali o prethodnom susretu i stvarima koje smo eventualno propustili. Ključna metodologija je bila razgovor među učesnicima i međusobno osnaživanje deljenjem primera i znanja.

Sensing

Druga sesija je bila posevećena razlici između starog modela rada i novih modernih. Ključ za razumevanje je otvorenost i usmerenost ka vrednostima. Zadržali smos e na vrednostima i tu smo dosta naučili o tome kako vrednosti možemo da delimo. Zatim smo učili o tehnici istraživanja nazvanoj osećaj (sensing). Kroz set pitanja trebalo je da saznamo i razumemo od osoba kojima bi želeli da se obratimo sledeće stvari. Koje su njihova ograničenja, vrednosti, snovi, potrebe i akcije. Zatim smo dobili zdatak da do sledećeg puta uradimo “sensing” sa desetak osoba.

Piramida učešća

Treća sesija je počela prezentacijom zadataka. Zatim smo se bavili piramidom učešća. vrlo važna alatka da bi se razumeo spremnost na učešće kod određenih ljudi. U nastavku smo se bavili definisanjem dominatnog narativa. Ovde nam je skrenuta pažnja koliko je dominatni narativ važan i da ga moramo analizirati. Za to smo imali poseban formular koji a jedan sistematski način pomaže utvrđivanju narativa. Kada smo utvrili narativ radili smo na kreiranju priča za teme koje smo odredili.

Motivacija

Četvrti susret je protekao u obnavljanju onoga što smo uradili. Zatim smo se bavili motivacijom za učešće. Analizirali šta su naše organizacije uradile u poslednjih mesec dana tokom trajanja treninga. zajednički dikustovali o izazovima i predlozima koje smo od drugih učesnika i učesnica dobijali.

Ovim nastavljamo da učimo i unapređujemo već postojeće programe. Radujemo se novim izazovima i uključivanju naučenog u naš budući rad. Hvala OPC na pozivu i prilici da učimo.

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *