Javni nastup
Sama ideja osnivanja Centra modernih veština (1998.), bila je unapređenje veština javnog nastupa kod mladih političkih aktivista. Tokom više od decenije rada, kroz naše programe javnog i medijskog nastupa prošlo je nekoliko hiljada ljudi. Stoga slobodno možemo reći da su programi obuke javnog i medijskog nastupa jedan od zaštitnih znakova Centra modernih veština. Trudićemo se da, i dalje, koristeći nove forme prenosimo naša znanja i iskustva o svim apektima javnog i medijskog nastupa. Kada kažemo javni nastup mislimo na svako pojavljivanje pred publikom ili u javnosti. To mogu biti govori na ulici, stručne prezentacije, poslovni sastanci, medijski nastupi …
Jedna izreka kaže kako se čovek može naći potpuno sam u samo dve životne situacije: neposredno pre nego što umre i neposredno pre nego mora održati govor. Još su stari Grci govorili da onaj ko ustaje iz mnoštva i staje na binu, taj se sam uzdiže nad masom i za to bi trebalo da ima opravdanje. Dakle , ko želi govoriti i biti saslušan taj mora imati sposobnosti dobrog govornika, koji će držati pažnju, izazvati simpatije slušalaca, zadobiti njihovo poverenje i podstaći ih na akciju. Naravno to nije lako! Treba znati pripremiti govor, savladati nervozu, koristiti se beleškama, biti zanimljiv, znati šta sa rukama, pristojno se obući, ostaviti dobar utisak… Na sreću, sve se to može naučiti. Stari Grci su bili u pravu kada su rekli: pesnik se rađa, a govornik se postaje.
Pojavljivanje pred javnošću, posebno pred kamerama ili radijskim mikrofonom, kod većine ljudi izaziva nelagodnost koju nazivamo trema. Ako se prihvati činjenica da trema postoji i kod onih najiskusnijih, pa i kod onih kojima su javni i medijski nastup posao, onda se nje ne treba ni plašiti, ni stideti. Treba je upoznati, a potom, koliko je god moguće – savladati. Zato se mi trudimo da ohrabrimo naše polaznike i damo im smernice kako bi njihov javni ili medijski nastup bio što bolji i, što je najvažnije, postigao zadati cilj.
Važno je, pre svega, shvatiti da javni i medijski nastup nisu stvar nadahnuća i trenutka i da je predispozicija, koju neki imaju, samo početna prednost. Od suštinske važnosti je priprema, dobro poznavanje teme i oblasti o kojoj će se govoriti, kao i nekoliko „zanatskih“ pravila.
Predavači Centra modernih veština su zato definisali I.M.P.U.L.S. – zlatna pravila javnog i medijskog nastupa.
I izgled – istaknite ono najbitnije (ne dozvolite da nešto na Vama skreće pažnju sa onoga što govorite)
M maniri – budite lepo vaspitani
P poštenje – budite iskreni, neiskrenost se teško sakriva, a nije ni u skladu sa Vašom misijom
U uvažavanje – uvažavajte druge, verovatnije je da će tako i oni uvažavati Vas
L ličnost – budite svoji, ne imitirajte nikoga
S stil – izgradite svoj način, ali na proverenim osnovama