Političar i/ili tviteraš?

U poslednje vreme primetila sam da je dobar broj novih tviteraša iz grupe javnih funkcionera, što na lokalnom, što na nacionalnom nivou. Istinski me to raduje, iz više razloga.

Prvo, sjajno je što su spremni na direktnu komunikaciju sa ljudima. Istina je da to njima i jeste posao, mi smo ih izabrali na funkcije da rade u naše ime i lepo je da povremeno proćaskamo o detaljima tog rada, ali još uvek nije uobičajeno. Uglavnom kod nas ne postoji osećaj da je komunikacija važna koji god posao da je u pitanju. Neće ljudi da se smaraju s tim, posmatraju to kao gubljenje vremena ili prosto ne umeju. Čak se i oni najbolji često vode devizom “Važno da ja radim najbolje što umem, a to će ljudi ceniti”, bez da porazmisle da li su ti isti ljudi uopšte i upoznati sa tim šta je urađeno, a kamoli da li se slažu ili imaju možda neki komentar. Ja želim da konstatujem da oni koji dođu na Tviter (kao i ostale društvene mreže) već čine veliki korak napred, jer su svesni važnosti komunikacije i volela bih da ih podržimo.   

Drugo, sam Tviter kao specifična društvena mreža predstavlja, kako bi rekao Miloš Đajić, riznicu znanja. Kotristeći Tviter, svi mi smo u prilici da svašta novo pročitamo, saznamo… Za političare koji se priključe ovoj mreži bitno je to što će čuti razmišljanja ljudi, pravih ljudi, njihovih birača (bivših, potencijalnih, sigurnih). Mislim da je važno za svakog političara na TW da prati što više ljudi, a i svima nama treba da bude važno da nas prate, da čuju šta imamo da kažemo na različite teme.

O važnosti komunikacije između lokalne samouprave i građana, Centar trubi po Srbiji još od 2003. godine kroz program “PRibližimo opštinu građanima”, a o važnosti Interneta kao kanala komunikacije već nekoliko godina. Prva predavanja o upotrebi društvenih mreža za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave i lokalne funkcionere smo održali 2009. godine. Sećam se da kada sam ja počinjala da radim na tom programu 2005. godine, mnogi još uvek nisu ni mail koristili, a sada pričamo o Tviteru. Jeste trebalo par godina, ali napredak je ipak značajan.

Sjajno je da što veći broj lokalnih političara i stranačkih odbora ima nalog na Tviteru jer mislim da je to pravo mesto gde komunikacijom može najviše da se uradi. Odluke koja nas najviše dotiču su lokalne, a kako bude odmicala decentralizacija, biće još značajnije. Funkcioneri bi morali da posmatraju društvene mreže prvenstveno  kao resurs. Ljudi neće da se cimaju do opštine da prijavljuju problem ili predlažu rešenje, ali hoće da “tvitnu”.  Plus, dosta se lako šire novosti i važne informacije. Mnogo brže od tradicionalnih kanala tipa newsletter, klasični mediji, pa čak i sajt.

Interes svakog političara je da nas informiše o stvarima koje radi, ne bismo li poverovali da je svoju platu pošteno zaradio, i da je dobar u tome šta radi. Da nam dokaže da je čovek, da ima nade i strahove, verovanja, interesovanja, hobije…  Društvene  mreže su za to odlična prilika. Kako odmiče ova izborna godina, biće ih sve više. Jasno. Jasno je i da oni koji to ne budu radili kako treba neće imati mnogo koristi od toga što su se pojavili, možda pre štete. Sjajno je što ovde nema prevare (ili su mogućnosti veoma male). Iskrenost se prepoznaje, a spam ne toleriše.

A političari su ljudi, kao i svi mi, i među njima ima boljih i gorih, pa ne treba generalizovati već im dati priliku da nas uvere da vrede. I kao političari i kao tviteraši :).  Naše je da ih ispitujemo, ali i da budemo konstruktivni.  Budimo kolegijalni i uvedimo ih postepeno u celu priču. Kulturno je goste tretirati sa poštovanjem. A možda se jednog dana i odomaće. Mislim da bismo i jedni i drugi mogli imati koristi od toga.

Evo liste svih lokalnih funkcionera i zvaničnih naloga opštine/grada na koje sam ja nabasala. Dodajte ako sam nekoga izostavila.  Ovi nacionalni drugi put, a i njih uglavnom tviteraši već znaju :).

Član veća opštine Novi Beograd, Miloš Hetlerović –  Gradonačelnik Smedereva, Predrag UmičevićČlanica veća  Grada Beograda, Jovana MehandžićOpština Inđija Odbornik SO Voždovac, Bane ArsenijevićSkupština grada Beograda –  Gradska opština ObrenovacPredsednik opštine Vračar, Bane KuzmanovićDemokratska stranka Vračar Šefica kabineta  Predsednika opštine Inđija, Sunčica Božić  – Član veća opštine Vračar, Đorđe BelamarićKoordinatorka Kancelarije za mlade opštine Pantelej, Niš, Ivana KneževićPredsednik gradskog odbora SDP Srbije, Vladimir NikolićOmladina LDP-a ZvezdaraLSV, Novi SadOpština UBDS omladina, Pančevo

Edit 09.07.2011.

A evo i reakcije @BaneKuzmanovic na “prozivku” na Tviteru. Bravo 🙂 

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

  • Milos

    odličan tekst i super ideja… sledeće je da napravimo imenik…. Postoji i nalog @ivanjica. @vojads Vojislav Vujić odbornik u Skupštini grada, @ivanajerkov odbornica u Temerinu … ne znam da li je @zeljkomatic još uvek odbornik u Zemunu …

  • Toma

    Ja sam uvek za unapređnje e-komunikacije. Ali. Da li dolazi onda do povlašćenog položaja onih koji imaju socijalne mreže u odnosu na one koji imaju problem a nemaju socijalne mreže? Da li to znači da dolazi do bržeg rešavanja problema ako se neko poznaje, bez obzira što problem svakako treba rešiti. Rešenje je da kao u Beogradu opštinske uprave imaju svoj portal. (Ne može da ima profil jer nije ličnost …) Druga stvar je da li je funkcioneru potrebno toliko vremena da provodi za računarom ili se iza funkcionera možda krije PR-menadžer. U smislu zvanična komunikcaija samo kroz zvanični portal ustanove, ostalo su sve lični kontakti… TJTJ Zatim pouzdanost informacija koje se plasiraju na socijalnim mrežama. …. …

  • Marija

    @TOMA Hvala na komentaru, interesantno viđenje. Ne bih se složila da dolazi do povlašćenog položaja. Društvene mreže su otvorene, svako im može pristupiti, pa time i svako može stupiti u komunikaciju sa drugima koji su tu prisutni. Mislim da je to jedna od njihovih najvećih prednosti. Pozitivno je svako ovaranje kanala komunikacije, jer se oni međusobno ne isključuju, mogu biti i portal, i društvene mreže, i sanduče, i otvorena vrata… Od tipa profila na društvenim mrežama zavisi ko je nadležan da ga vodi. Ako je u pitanju fan stranica opštine ili TW nalog opštine, sasvim je u redu da ga vodi PR manager. Ako je lični profil nekog funkcionera ili funkcionerke, onda to mora on/ona da radi. Mislim da se lako prepozna da li je to pravi nalog ili neko kucka u njegovo ime. To sigurno ne bi dugo prolazilo. Svako od nas na društvenim mrežama provodi onoliko vremena koliko može da odvoji, pa tako i funkcioneri. I ako su oni voljni da deo svog vremena stave u funkciju komunikacije sa građanima, zašto da to mi ne iskoristimo. A što se tiče pouzdanosti, tu bih ja uvek pošla od pouzdanosti izvora koji šalje informaciju, ne kanala …

  • Zoran Torbica

    Skroz sam nezadovoljan radom administracije u državnoj upravi. Spora je, gube se predmeti, ne rešavaju se problemi. Pokrenuo sam sada akciju na TW #udarnerupe zato što je Beograd u rupčagama koje se MESECIMA ne saniraju. http://www.njuz.net/foto-njuz-pronaden-deo-rimskog-puta-na-autokomandi-iskopavanja-od-septembra/
    Primetio sam da ljudi koji su na vrhu institucija ličnim angažovanjem ubrzavaju proces i da vremenom njihove institucije postaju efikasnije jer zaposleni shvate da možemo da se žalimo direktno “Šefu”.