Obrazovanje

Izveštavanje iz Školice

Javni nastup, 21.04.2014.:

Predavanje na modulu “Javni nastup” nije održano zbog Uskršnjih praznika.

Politička komunikacija, 22.4.2014.:

Ovonedelji čas na modulu “Politička komunikacija” je bio vođen od već nam poznate Nataše Ristić. Tema predavanja je bila: “Krizni PR menadžment  političkih stranaka”. Samo predavanje je započeto retoričkim pitanjem da li se krizom uopšte može upravljati. Odgovor je naravno potvrdan, i ne samo da je krizom moguće upravljati, već od adekvatnog upravljanja krizom zavisi i epilog koji svaka kriza dobija. Konstatovano je da je period bez krize idealan za formulisanje planova raznih vrsta pa i onih koji se odnose na same situacije kada dolazi do ispoljavanja krize. Kako je komponenta komunikacije relevantna i bezkrizno tako je izrazito važna i u krizno vreme u životu raznih organizacija te stoga i političkih stranaka koje šire posmatrano i same predstavljaju organizaciju.

Ono što se  zapazilo da je greška koju prave političke partije jeste činjenica da se neretko mešaju politicčki sa komunikacijskim ciljevima. Dok su prvi ciljevi akcioni ciljevi, komunikacijski ciljevi moraju biti diferencirani od programa političkih stranaka sa jedne strane, i isto tako prilagođeni za razumevanje različitim društvenim grupama sa druge. Krizni PR menadžment političkih stranaka za vreme krizne situacije mora da u komunikacijskoj formi javnosti prezentuje koji i kakav je cilj stranke, permanentno radi na izgradnji dobrih odnosa sa medijima i što je najvažnije da gradi komunikacine protokole koji su ključni za vreme krize.

Činjenica je da su sve organizacije permanentno izložene različitim pretnjama, nijedna od njih ne može biti imuna na krizu, te stoga isto pravilo važi i za organizacije političkog tipa, ali za njih je posebno predizborno vreme najkarekterističnije vreme krize. Krizni PR je najčešce najvažniji deo kriznog menadžmenta jer on podrazumeva obavljanje komunikacija i davanje informacija za kojima su svi gladni u kriznim vremenima. Kada je krizom ugrožena direktno politička partija samo dve stvari mogu da spasu njenu reputaciju a to je kredibilitet partije o kome dakle treba razmišljati kontinuirano i dobar plan krizne komunikacije. Predavačica je posebno pokušala da istakne važnost momentalnog reagovanja po izbijanju krize, jer svako prolongiranje oglašavanja otvara prostor širenju neistina, dezinformacija i glasina, a kada one jedanput krenu naknadne informacije gube snagu.

Suština komunikacija u kriznim situacija osim blagovremenog oglašavanja je i iznošenje maksimalno preciznih informacija, spekulacijama, proizvoljnostima i kreativmnosti tada nema mesta. Pozitivan efekat se postiže onda kada se iznose tačne i vremenski povezane informacije jer se u javnosti stiče utisak da se vlada situacijom tj krizom.  Konstatovana je još jedna nedvosmislena poruka koja kaže kako saopštenja koja se daju ne treba da budu u duhu samoopravdavanja niti okrivljivanja drugih, već u duhu davanja objašnjenja i prezentovanja predviđenih koraka kako bi se sanirale konsekvence krizne situacije ukoliko i koliko je to izvodljivo.

Interersantna je praksa da korporacije, institucije i druge radne organizacije uz pomoć kompetentnih stručnjaka mogu da u svom poslovnom okruženju realizuju simulacuju krizne situacije. Na ovakvom, veštaki stvorenom kriznom terenu organizacije mogu dosta toga da uoče, te da na osnovu toga formulišu korisne pouke koje konkretno ili bolje reći pragmatično  mogu da im koriste ukoliko do krizne situacije zaista i dođe.

(Polaznica modula “Politička komunikacija”, Ivana Ignjatović)

IMG_0688

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *