Ovonedeljna predavanja
Javni nastup, 05. aprila 2013.:
Na predhodnom času, koji je bio u petak 5. aprila, radili smo simulaciju razgovora za posao. Imali smo dva zadatka. Prvi zadatak je bio da glumimo kandidata koji se prijavio na konkurs za posao, gde je bilo potrebno da budemo ubedljivi, samouvereni, duhoviti. Drugi zadatak je bio da glumimo poslodavca, gde se od nas tražilo da propitujemo, da budemo provokativni, da čak malo i provociramo u cilju da zbunimo kandidata.
Cilj časa bio je da uočimo greške i poboljšamo nastup pred zamišljenim autoritetom, da se opustimo i budemo svoji.
(Polaznik modula “Javni nastup”, Nenad Đukić)
Politička komunikacija, 02. april 2013.:
Tokom pete nedelje modula “Politička komunikacija”, Nataša Ristić je održala predavanje na temu “Odnosi sa javnošću političkih stranaka”. Odnosi sa javnošću ili PR su, u suštini, svaka komunikacija negovanja povoljnog imidža, bilo da je u pitanju usluga, roba… Predavačica je istakla da filozofija PR-a podrazumeva da ćemo postavljene ciljeve lakše ostvariti uz podršku i razumevanje javnosti, nego kada je ta javnost indiferentna ili suprotstavljena. Dakle, PR komunikacija mora da bude planska, ciljana, usmerena na ciljne grupe, dvosmerna, da uspostavlja razumevanje i saradnju, da služi obostranoj dobiti, i da je profesionalno standardizovana.
Tokom diskusije povodom prikazivanja rijalitija na domaćim televizijama, poput Farme ili Velikog brata, zaključili smo da ovakav tip emisija predstavlja društveni fenomen, budući da njihovu publiku čini čak i visoko obrazovano stanovništvo. Interesantno je bilo čuti od predavačice da ne mozemo reći da li je javnost u pravu ili ne što gleda ovakav program. Javnost je prosto činjenica, i mora se poštovati takva kakva jeste. Ono što možemo da učinimo, to je da radimo na njenom obrazovanju.
Nataša nam je zatim objasnila put od identiteta do reputacije. Identit je objektivna i statična kategorija (to mogu biti grafička obeležja, simboli, ugrađeni stavovi). Imidž je slika koju javnost stvara o organizaciji i ona se zasniva na doživljaju. Reputacija je ispunjavanje obećanja. Ona se teško stvara, a lako gubi. Potom smo imali prilike da pogledamo video snimke članova pojedinih političkih partija, kao negativne primere za to da svaki pojedinac, ma kako da je njegova uloga u organizaciji mala, učestvuje u kreiranju njenog imidža.
PR komunikacije karakteriše proaktivan stav, što znaci da bi političke stranke ili organizacije morale da se trude da budu stalno prisutne, a ne samo tokom kampanje. Zaključak je da je najbolje da sami učestvujemo u kreiranju slike o sebi, a ne da čekamo da se nešto loše dogodi pa da tek onda reagujemo.
(Polaznica modula “Politička komunikacija”, Ivana Babić)
Savremena socijaldemokratija, 03. april 2013.:
Na petom času modula “Savremena socijaldemokratija” predavala je Jelena Milinović, internacionalna sekretarka Demokratske omladine, na temu “Međunarodna partijska saradnja”. Govorili smo o Socijalističkoj internacionali, Pokretu evropskih socijalista – PES-u, Evropskom parlamentu, izborima za Evropski parlament, S&D poslaničkoj grupi u Evropskom parlamentu.
Savremena socijalistička internacionala (SI) nastala je 1951. godine. U našoj zemlji punopravna članica je Demokratska stranka, posmatrač je SDP. Predsednik Socijalističke internacionale je Jorgos Papandreu iz Grčke.
PES (Pokret evropskih socijalista) ima sledeće sektorske organizacije:
1. PES žene
2. ECOSY – evropska zajednica socijalističke omladine.
Demokratska stranka je pridružena članica PES-a, Demokratska omladina je članica ECOSY organizacije.
Takođe, Jelena Milinović nam je govorila o svom radu u ECOSY organizaciji, budući da je članica iste grupe i u ECOSY-ju obavlja funkciju koordinatorke za borbu protiv ekstremne desnice u Evropi. Prenela nam je i svoje iskustvo, stažirajući u Sekretarijatu S&D poslaničke grupe – grupe socijalista i demokrata u Evropskom parlamentu.
(Polaznica modula “Savremena socijaldemokratija”, Dragana Zeljug)
Javni čas, 04. april 2013.:
Ove nedelje je održan i prvi Javni čas u ovom semestru naše Škole, a ispod možete pročitati o čemu se radilo.
Prvi Javni čas Škole je, u četvrtak, 4. aprila, u KC Gradu, održala Maja Gabrijan (Represent Communications) na temu “Life Coaching”. Učenici, tačnije učesnici časa su se odmah uverili da ovo neće biti običan čas time što ih je predavačica zamolila da sednu u krug. Dakle, koučing, kako je predavala, nije terapija, ni savetovanje u klasičnom smislu nego postavljanje pitanja. Odnosno, proces koučovanja se odvija jednom mesečno u trajanju od godinu dana gde kouč postavlja nepristrasno pitanja koučiju da bi kouči sam došao do rešenja.
Pri kraju časa su učesnici radili vežbe u kojima je trebalo da sede i da vežbaju razgovor i ponašanje u istim parovima, kao i vežbu u kojoj su se svi šetali po prostoriji i pratili uputstva kouča – da se pozdravljaju, ignorišu, šetaju zajedno…
(Polaznik modula “Politička komunikacija”, Marko Malenčić)
Komentari