Politička komunikacija
Tokom ove nedelje, predavanja u Školici su bila posvećena političkoj komunikaciji. U utorak, 4. novembra predavanje je držao Igor Jojkić na temu “Standardi štampanog materijala”. Ovo je bilo jedno od zanimljivijih predavanja. Diskutovali smo o važnosti štampanog materijala (letaka, brošura, bilborda…) , način na koji deluje na ljude i kakvu bi poruku trebalo da šalje. Složili smo se da poruke trebaju da budu jasne, definisane, sažete, da pogađaju u srž, da budu jedinstvene i različite od drugih kako bismo došli do zajedničkog cilja – pobede. Predavač nam je pokazao koliko je to bitno time što je nas stavio prvo u ulogu razgledača raznih letaka i reklamnih materijala, a zatim smo i mi sami imali zadatak da izdradimo naš reklamni materijal i drugima prenesemo našu poruku. Podelili smo se u četiri grupe, a zadatak je bio da dve grupe zagovaraju smanjenje plata u javnom sektoru, a druge dve grupe su protiv smanjenja plata. Onda smo uz pomoć unapred pripremljenog materijala sami kreirali letke i brošure i iznosili mišljenja i ideje. Predavanje je bilo i više nego zanimljivo.
Vanja Avramović, Dejan Sanader
Naredno predavanje na modulu održano je u četvrtak, 6. novembra. Nataša Ristić je govorila o tome šta su odnosi s javnošću, zašto su važni za političare i političke stranke i kako se grade odnosi sa medijima. Na času smo naučili da je PR (odnosi sa javnošću) disciplina čiji je cilj čuvanje ugleda, uspostavljanje razumevanja i podrške, kao i uticaj na mišljenje i ponašanje javnosti. Iako nije precizan pojam i krasi ga mnoštvo definicija naučili smo da je on smišljena, planirana i stalna aktivnost da se uspostavi i održava međusobno razumevanje i da omogućava uspostavaljanje dobrih odnosa sa socijalnim okruženjem. Postavljene ciljeve uvek ćemo lakše ostvariti uz podršku i razumevanje javnosti i u tome je ključ dobrog PR. Saznali smo da marketing ne može bez PR-a, zatim da suština PR komunikacije mora da bude: planska, ciljana, usmerena na ciljne grupe, dvosmerna, da uspostavlja razumevanje i saradnju, da služi obostranoj dobiti i da je profesionalno standardizovana. Takođe, Nataša nam je rekla koji je to put od identiteta do reputacije, i da on sadrži tri stavke, a to su:
- identitet je objektivna i statistička kategorija (grafička obeležja, simboli, uređeni stavovi)
- imidž – slika koju javnost stvara o organizaciji i koja se zasniva na doživljaju
- reputacija je ispunjavanje obećanja. Reputacija se teško stvara, a lako gubi.
Ono što je Nataša posebno naglasila, a to je da je svaki pojedinac odgovoran za stvaranje reputacije i njeno održavanje, a da posebna odgovornost leži na odnosima s javnošću.
Drugi deo predavanja odnosio se na medije kao kanale komunikacije i na to koliko je njihov razvoj danas vrtoglavo ubrzan. Najuticajniji su svakako elektronski mediji, a njihova komercijalizacija dovela je do toga da je sve na prodaju. Naučili smo i da svaki mediji ima 3 osnovne funkcije: informativnu, obrazovanu i zabavno-rekreativnu, ali da u pojedinim medijima neka funkcija dominira više a u nekima manje. Cilj svakog urednika je da ima što više čitalaca, slušalaca, gledalaca,… pa je trka za visokim rejtinzima postala njihova svakodnevnica. Takođe, diskutovali smo koje sve medije imamo na raspolaganju za komunikaciju. . Složili smo se sa Natašom da su mediji, prvenstveno u Srbiji u teškom (lošem) stanju. Predavanje je bilo zanimljivo, i jedva čekamo sledeće Natašino predavanje.
Danijela Krinulović, Danijela Vidljinović
Komentari