Obrazovanje

#postati45i

U utorak, 19. maja u Centru modernih veština u školi “Socijaldemokratija i politička komunikacija”, održano je još jedno u nizu predavanja, ovaj put sa temom “Prezentacija američkog sistema: noviteti u unutarstranačkim izborima – poruke i komunikacija“. Ova tema je izabrana jer se izborna kampanja unutar partija u SAD zahuktava, a američke kampanje su iz ugla političkog marketinga i komunikacije najzanimljivije. Predavač je bio Denis Kolundžija, novinar iz Novog Sada.

05

Nakon što nam se predstavio, predavač nam je dao kratak uvid u ono što ćemo čuti na predavanju. Od prezentovanja američkog izbornog sistema, do onog dela za koji je rekao da zna da nas najvise interesuje, a koji se tiče procesa definisanja poruka u kampanji. Na kraju predavanja, bio je otvoren za naša pitanja.

Pre svega, naučili smo da je  POTUS skraćenica za  President of the United States, da se predsednički izbori održavaju u novembru prvog utorka, posle prvog ponedeljka svake četvrte godine. Koji su bitni datumi posle izbora, na koji način se bira potpredsednik, šta su elektori itd. Mogli smo primetiti da se njihov izborni sistem znatno razlikuje od izbornog sistema u Srbiji. Takođe smo saznali koje kvalifikacije osoba mora da poseduje da bi mogla da se kandiduje na predsedničkim izborima.  Čuli smo i interesantnu informaciju: do sad je preuzeto 343 formulara za kandidaturu na izborima 2016. Što se tiče unutarstranačkih izbora, saznali smo kako se oni održavaju i šta znače primarni, a šta kokusi.

13

Što se tiče komunikacijskog dela, saznali smo na koji način kandidati treba da se obraćaju kojoj grupi birača. Kako da učvrste spremnost na glasanje, onih birača za koje se unapred zna da pripadaju onoj ciljnoj grupi sa istim ili sličnim idealima. Kako da privuku one birače koji prvi put imaju pravo da glasaju. Kako da pridobiju manjine koje takodje imaju pravo na glas, a koje čine sve veći procenat američkog stanovništva, te i glasačkog tela. Pored toga čuli smo i u kojem pravcu se vodi negativna kampanja i na šta kandidati, a pre svega partije iz kojih potiču, treba da obrate pažnju da bi smanjili mogućnost vođenja te iste kampanje.

Kandidat za predsednika treba da bude snažna, zdrava i smirena ličnost, a najbolji način pristupa kandidata je indentifikacija sa biračima. Čas je bio sadrzajan, zanimljiv i koristan.

09

 

Marina Valent

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *