Radna nedelja u Školici
Javni nastup, 05. maj 2014.:
Polaznici kursa “Javni nastup” ovog puta su imali najzanimljiviju temu do sada, a to je da nema teme. Da, dobro ste pročitali, ovoga puta nismo znali temu o kojoj čemo govoriti sve dok nismo kročili u učionicu.
Naš mentor, Goran Bukilić, je svakome, pred sam početak časa, zadao određenu temu i uz to je pobliže objasnio. Kao što vidite, ovog puta imali smo svega nekoliko minuta da promislimo o temi za javni nastup. Ne mogu a da ovom prilikom ne spomenem osnovno pravilo javnog nastupa, a to je, kako nam je Goran, skoro pa imperativno, na prvom času rekao, da ne smemo da dolazimo ne spremni na čas i da je to nedopustivo. Ipak, on je sam odlučio ovoga puta da nas iskuša i da vidi kako ćemo se snaći. Njegovim rečima – zaveli smo kameru! Sjajan nastup naših polaznika dokaz je velikog napretka od početka kursa. Imali smo malo vremena da smislimo svoj nastup, ali opet smo to odlično odradili.
Neke od tema su bile:
- Gde sam putovao i na šta obraćam pažnju prilikom putovanja?
- Stanje kulture u Srbiji?
- Strahovi u Srbiji u svetu?
- Da li postoji prijateljstvo bez interesa?
- Da li bih želeo život bez politike?
- Srpske udavače?
Nastup polaznika kursa odlikovao se kritičkim, jasnim, promicljivim, ali i šarmantnim, pozitivnim i vizionarskim tonom. Za vreme časa čuli su se i uzdasi prožeti zabrinutošću, ali i smeh podstaknut humorom – koji je i više nego dobrodošao prilikom javnog nastupa. Prilikom javnog nastupa polaznici su objedinili sva znanja koja su do sada stekli. Goran je bio vidno zadovoljan našim nastupom i za to su dokaz njegovi komentari prilikom pregledavanja snimaka.
Za sledeći čas javnog nastupa Goran je odlučio da nam zada temu koja bi trebalo da uključi više humora nego u bilo kom prethodnom javnom nastupu. Tema je intervju novinara (‘1 na 1’) sa vlasnikom/vlasnicom javne kuće. Zadatak je da to predstavimo na humoristički način, ali opet sa kvalitetnom dozom kritike.
(Polaznika modula “Javni nastup”, Filip Stanković)
Politička komunikacija, 06. maj 2014.:
Današnje predavanje održao je Prvoslav Plavšić, a teme su bile „Specifičnosti Outdoora kao oglasnog medija“ i „Gerila i spin poruke“.
U okviru prve teme se govorilo o bilbordima. Njih je svakim danom sve više, ima ih skoro svuda, mogu biti osvetljeni i neosvetljeni, statički i rotirajući,… Dobar bilbord se nalazi na dobrom mestu, u dobrom okruženju, vidiljiv u celini, optimalnog trajanja, uvek nov, tehnički perfektan. Istraživanje sprovedeno 2000.godine u Srbiji o praćenju oglasa na bilbordima pokazuje da 76% građana čita i gleda oglase na bilbordima i to više mlađi i obrazovaniji, oba pola podjednako. Za kraj nam je predavač pokazao slike zanimljivih outdoora.
Druga tema je o gerili i spinu. Da bismo najbolje shvatili ova dva pojma, predavač nam je prezentovao dosta primera gerila poruka u nekim kampanjama, slogane i slučajeve sa političke scene i aforizme.
(Polaznica modula “Politička komunikacija”, Milena Marinković)
Komentari