Together in Europe
Od 06. do 11.oktobra 2015. u Prištini je održan drugi deo programa “Together in Europe” na kojoj je učestvovala i naša saradnica Ivana Jerkov. Nastavak ovog programa organizovala je fondacija Friedrich Ebert Stiftung iz Prištine, a namenjen je mladima koji su predstavnici civilnog društva, omladinskih organizacija, omladine političkih partija iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Albanije, Makedonije, Crne Gore, Kosova i Turske. Svaku zemlju su predstavljala 2-4 učesnika.
Prvi deo programa održan je u Tirani, a o njemu možete više pročitati ovde. U Tirani su učesnici podeljeni u tri radne grupe čiji je zadatak bio da u međuvremenu nastave sa radom u sledećim grupama:
– Nezaposlenost mladih – kako mladi mogu da utiču kroz društvene mreže kako bi se povećala svest o nezaposlenosti mladih.
– Migracije, tražioci azila, odliv mozgova – kako se ovo pitanje oslikava kroz društvene mreže i kako mladi mogu da iskoriste društvene mreže da istaknu ovo pitanje.
– Borba protiv stereotipa – Povezivanje i prevazilaženje društvenih i političkih granica i kako mladi mogu da koriste društvene mreže za borbu protiv stereotipa.
Učesnici su kumunicirali pretežno preko Facebook grupe gde su se uključili i novi učesnici koji nisu bili na seminaru u Tirani.
Prvi dan seminara počeo je u 17h kada su se prisutnima obratile Besa Luzha, direktorica Friedrich Ebert Stiftung fondacije u Prištini i predsavnica Friedrich Ebert Stiftung fondacije iz Tirane – Teuta Kallco. Tema prvog dana seminara je Angažovanje građana upotrebom društvenih mreža gde su konkretne primere raznih kampanja predstavili predstavnici 3 organizacije. Cristina Mari iz Kosovo 2.0 (nezavisni mediji) je predstavila kampanju “Take back the night” o podizanju svesti o uličnom uznemiravanju žena, “Pristina Hackerspace” – zagovaranje za javni prostor koji bi se koristio kao kreativna laboratorija gde bi se haktivisti okupljali, delili svoje ideje i učili jedni od drugih, kao i “Kosovo wants to play” – kampanja za učešće Kosova u Olimpijskim igrama. Znimljivo je to da nevladine organizacije na Kosovu imaju “besplatne minute” na televiziji. Admirim Luboteni iz marketing agencije Socialive je predstavio Facebook stranicu Down Syndrome Kosova, metode i rezultate koje su imali u ovoj kampanji. Poslednja govornica u ovoj sesiji bila je Bardha Ahmeti iz organizacije NGO LENS koja je govorila o učešću mladih na regionalnom nivou u isticanju problema nezaposlenosti. Nakon radnog dela nastavilo se sa druženjem i boljim upoznavanjem uz večeru.
Drugi dan je počeo sa predavanjem Admirim Lubotenija koji je govorio kako društveni mediji mogu da da se koriste za društvene promene, a nakon toga je Edona Kurtolli, specijalistkinja za komunikacije iz fondacije Swisscontact, govorila o tome kako kreirati kampanju na društvenim mrežama nakon čega se razvila diskusija o tome koliko je važno tehnologiju ubaciti u društvene događaje a ne društvene događaje u tehnologiju. U poslepodnevnoj sesiji nastavilo se sa radom u grupama, gde su učesnici u svojim grupama sa prvog seminara nastavili da razvijaju kampanju. Nakon radnog dela organizovana je večera i druženje sa zamenikom ministra za EU integracije Kosova, Ramadan Ilazijem, gde se u opuštenoj atmosferi razgovaralo o izazovima država koje su na putu za ulazak u Evropsku uniju.
Poslednji dan seminara počeo je prezentacijom rada u grupama na sve tri teme kao i o mogućnostima nastavka ovog programa i razvijanju eventualnog zajedničkog projekta.
Poslednji govornik u okviru ove sesije bio je Frasher Krasniqi iz pokreta “Samoopredeljenje” koji je predstavio dve online kampanje koje su do sada organizovali.
Na kraju seminara ponovo se obratila direktorka Friedrich Ebert Stiftung (FES) iz Prištine- Besa Luzha, koja je istakla da je ideja FES-a da okupi mlade oko zajedničkih tema bez obzira iz koje države dolaze i kojih su političkih stavova i ohrabrila je učesnike da nastave sa saradnjom na zajedničkom projektu.
Komentari