Treća nedelja u našoj školici
Pred vama su najnovije vesti sa predavanja na modulima naše školice iz ove nedelje.
Javni nastup, 18.mart 2013.:
Modul javni nastup se nastavlja po istom konceptu na koji smo naviknuti od samog početka- snimanje unapred pripremljenog govora i učenje na sopstvenim greškama. Govorili smo o životnim strahovima, a ujedno pokušavali i da savladamo strah od kamere. Na času nam se pridružila i glumica Neda Arnernić, koja nam je u startu objašnjavala kako da savladamo negativnu tremu brzalicama i dikcijskim vežbama, koje smo dobili predhodnih puta, i time pripremimo sebe za predstojeći govor. Predavači su nam skretali pažnju na neophodnost eksperimentisanja sa fizičkom pojavom tokom ovih časova u cilju potrage za onim što nam najviše odgovara, podsećali na mimiku i govor tela i savetovali nas da je potrebno pronaći za sebe određenu karakterističnu osobinu koja će ostaviti utisak na publiku i po kojoj će nas publika pamtiti.
Tema sledećeg časa biće “Izveštaj sa javnog mesta”, a tokom pripreme samog govora trebalo bi konstantno u mislima imati ono što smo naučili na časovima do sada, a to je da kada pričamo treba da budemo živopisni i da bez iskrenosti, ubedljivosti i otvorenosti nema dobrog javnog nastupa.
(Polaznica modula “Javni nastup”, Lidija Stepanović)
Politička komunikacija, 19.mart 2013.:
Tema trećeg časa modula “Politička komunikacija” jeste bila “Ciljna javnost”. Predavač Prvoslav Plavšić nas je uveo u svet političkog marketinga i neophodnih aktivnosti potrebnih za vođenje uspešnih akcija i kampanji. Zašto je važna ciljna javnost, kako prepoznati njene potrebe i uskladiti politiku, na koji način uspostaviti komunikaciju i kako meriti njene efekte, jesu bila osnovna pitanja o kojima se diskutovalo tokom predavanja.
Razmatrajući obeležja ciljne grupe, koja mogu biti grupna i pojedinačna, osvrnuli smo se i na demografske podatke Srbije i na važnost poznavanja takvih informacija u političkom marketingu. Analizirajući različite političke kampanje, nastojali smo da prepoznamo kakav i koliki je učinak imala komunikacija na ciljnu javnost, gde su moguće 3 promene kod birača: kognitivne, afektivne i konativne. Kao metod za postizanje većeg efekta svake akcije jeste segmentacija tržišta, odnosno jasno odrediti grupe birača i odgovarajuću komunikaciju.
Sam kraj predavanja posvetili smo varijablama izborne trke, od ekonomske situacije u društvu, informisanosti birača do izbornog sistema kao činioce koji određuju tok i cilj svakog političkog marketinga.
(Polaznik modula “Politička komunikacija”, Đorđe Đorđioski)
Savremena socijaldemokratija, 20.mart 2013.:
Treće nedelje na modulu “Savremena socijaldemokratija” predavanje je održao sociolog i politički analitičar Milan Nikolić. Tema kojom smo se bavili bila je “Socijaldemokratija kao ideologija”, sa posebnim osvrtom na socijaldemokratske ideje u Srbiji, od njenih začetaka do današnjeg dana. Predavač je naglasak stavio na začetnike socijaldemokratske misli kod nas- Svetozara Markovića i Dimitrija Tucovića, ali i na nezavidan položaj socijaldemokratske ideje na političkom spektru Srbije danas. Takođe smo imali priliku da čujemo koje su to temeljne ideološke razlike između socijaldemokratije i neoliberalizma, ko su teoretičari oba pravca, kao i ekonomske i političke rezultate koje su određene države postizale oslanjajući se na ideološke postavke oba sistema. Bilo je reči o državi blagostanja, o socijaldemokratskim vladama koje su obeležile političku scenu Evrope tokom dvadesetog veka, ali i o rešenjima aktuelnih planetarih problema koja predlažu socijaldemokratski mislioci. Na kraju predavanja smo dobili prilično pesimističan pogled na budućnost, ukoliko nešto ozbiljno ne uradimo na planetarnom nivou.
(Polaznik modula “Savremena socijaldemokratija”, Ivan Ristić)
Komentari