Uvod u političku komunikaciju
U prostorijama Centra modernih veština , u utorak 21.10.2014.g. održano je drugo po redu predavanje u okviru školice “Politička komunikacija i socijaldemokratija”. Predavanje na temu Uvod u političku komunikaciju održao je Milos Đajić. Razgovarali smo o tome šta je politička komunikacija i koji bi bio naš zadatak kao članova zamišljenog izbornog štaba.
Na samom početku predavanja dobili smo zadatak da predstavimo sebe u 140 karaktera (koliko staje u jedan tvit). Govorili smo o tome kako politika nije dokolica – već posao i kako se vreme u kojem deluju političari promenilo. Ovu tvrdnju najbolje ilustruje primer političara koji pre pet ili deset godina nije morao da brine o tome da li će prilikom posete restoranu biti uslikan, a slika postavljena na društvene mreže. Odgledali smo i veoma efektan video zapis koji nas je sve podsetio kolika je zapravo snaga reči i koliko potpuno ista stvar izrečena na drugačiji način može izazvati različiti ishod i reakciju kod ljudi.
U drugom delu predavanja razgovarali smo o modelima, filterima, ograničenjima i strategijama u komunikaciji. Bilo je reči o samom procesu komunikacije, kao i iz čega on treba da se sastoji.
Zaključili smo da je komunikacija proces razmene informacija i da su njeni neizostavni elementi poruka, pošiljalac poruke, primalac poruke, kanal komunikacije kao i povratna informacija. Takođe, upoznali smo se i sa vrstama komunikacije: verbalna, neverbalna, paraverbalna. Predavanje je bilo sa puno primera, koje nam je olakšalo razumevanje samog pojma komunikacije, i ulogu komunikacije u političkom zivotu.
Sve to, nam je omogućilo istinsko razumevanje kao i lako pamćenje novih informacija. Tako smo naučili i da je za komunikaciju jako bitno polje iskustva jer npr. ukoliko na ulici prolaznika pitamo za servis laptopa nećemo dobiti isti odgovor ukoliko se za isto obratimo u nekoj školi.
Razgovarali smo o važnosti postojanja strategije odnosno plana u izbornim kampanjama, kao i o elementima strateškog planiranja. Bez analize situacije, postavljanja jasnih ciljeva i trasiranja puta do njihovog ostvarenja, definisanja vremenskog okvira i raspoloživog budžeta nema uspešne kampanje. Osvrnuli smo se i na to da retko koja politička organizacija u Srbiji nakon izbora meri uspešnost svoje kampanje, uglavnom zbog nedostatka finansijskih sredstava. Na kraju predavanja smo uporedili finansijske izveštaje političkih partija sa brojem osvojenih glasova na izborima 2014. i pričali o tome da li se uloženi novac zaista isplatio.
Drugi čas je bio izuzetno koristan jer su polaznici stekli uvid u to šta predstavlja politička komunikacija, šta je model političke komunikacije, šta su filteri i ograničavajući elementi u komunikaciji kao i veoma važna znanja iz oblasti strategija komunikacije. Predavanje je bilo interesantno koliko i sama tema a budući da je imalo opuštenu formu doprinelo je tome da nove stvari i zapamtimo.
Boris Popović. Danijela Vidljinović, Marko Radonjić
Komentari