Vesti iz Školice
Javni nastup, 07. oktobar 2013.:
Na ovonedeljnom času imali smo priliku da sa profesorima Goranom i Nedom radimo na zadatu temu „Kakva je Srbija danas – kakva je moja uloga u takvoj Srbiji“. Učesnici su za zadatak imali da predstave svoje viđenje zemlje u kojoj žive, ono što im se dopada i ono što im smeta. Ali i da odrede svoje mesto u takvoj Srbiji. Svi učesnici su došli veoma dobro pripremljeni i orni za rad, što je prijatno iznenadilo naše profesore. Svako je imao različiti pristup i viđenje problema u Srbiji, neki su bili optimistični, a drugi pak pesimistični u svojim izlaganjima. Nakon izlaganja, pogledali smo snimke, i sa profesorima prodiskutovali o istima. Svaki polaznik pojedinačno je dobio savet i smernice za dalji rad i ponašanje pred kamerama.
(Polaznica modula “Javni nastup”, Tamara Vukov)
Politička komunikacija, 08. oktobar 2013.:
Treći čas modula Politička komunikacija, održan 8. oktobra, 2013.godine, obeležen je predavanjem Prvoslava Plavšića o ciljnoj javnosti.
Uvodni deo se odnosio na objašnjenje termina poput izbornog štaba, finansiranja kampanja, političkog marketinga, koji čine sastavni deo političke kampanje.
Proizvod u marketingu je sve što može da služi nekoj razmeni. Razmena informacija zarad podrške/opredeljenja, odnosno obostranog zadovoljstva omogućava funkcionisanje društvenog procesa. Komunikacija se ističe kao najvažniji segment ovog procesa. Sve što se dešava smešteno je u socijalnom prostoru i mora biti usmereno ka ciljnoj grupi/ javnosti. Suština marketinga je da se postigne diferencijacija; izdvojenost u opažaju birača. Suština je da se razlikujemo.
Odnosi s javnošću iziskuju precizno određen značaj i sadržaj pojma javnosti, kao i njenu ulogu u savremenom društvu. Ciljna grupa je ključna kategorija marketinga i PR-a. Samo usmereno delovanje obezbeđuje uspeh. Svaka kampanja ima svoje ciljne grupe koje projektom kampanje moraju dobro da se specifikuju po više dimenzija. Generalno, javnost je svugde gde su birači i gde je reč o njihovim interesima i pravima. Marketing postulira da sve strane u društvenoj razmeni moraju biti na nekom dobitku; u suprotnom sledi izostanak podrške ili razočarenje.
Učinak komunikacije uvek su neke promene, kao rezultat određenog delovanja, u vidu uticaja na razmišljanje, opredeljenost, stavove, promene u ponašanju.
(Polaznica modula “Politička komunikacija”, Tanja Stevanović)
Savremena socijaldemokratija, 09. oktobar 2013.:
Na trećem predavanju modula Savremena socijaldemokratija tema je bila Socijaldemokratija – moderan politički koncept. Predavač je bio sociolog Milan Nikolić.
Uvertirom je rezimirano definisanje socijaldemokratije, njena esencija, period nastanka, osnovni postulati. Pominjujući osnivače i najistaknutije socijaldemokratke kao sto su na ovim prostorima bili Dimitrije Tucović i Svetozar Marković, a u široj Evropi Vili Brandt, Olof Palme, Toni Bler i drugi ukazano je osnove pomenutog koncepta od samog njenog osnivanja. Predavanje je bilo izrazito sadržajno, poučno i kvalitetno. Kroz prizmu različitih nauka objašnjen je fundament socijaldemokratije. Ona predstavlja koncept koji propagira širok spektar relevantnih socijalnih tema od ljudskih prava, obrazovanja, zdravstvenog sistema zaštite, načina proizvodnje, razvoja i ulaganja u nauku i tehnologiju do apelovanja na širenje svesti o značaju klimatskih promena i ekoloških problema uopšte. Ono sto je za svako društvo neosporno važno je svakako privreda i njeno uređenje. Socijaldemokrati prihvataju kapitalistički model rada zapravo takozvani neoliberlni modus, ali ukazuju na potrebu regulacije tržišta, proizvodnje i ulaganja od postignutih profita. Insistira se na kontinuiniranom ulaganju u obrazovanje i u razvoj fondova za potrebe nauke i tehnološkog razvoja. Samo tim putem država je u stanju da postigne i odrši socijalnu ravnotežu na zdravim osnovama bez represivnih intevencija.
Smatram da je čas bio kako meni tako i ostalim polaznicima vrlo koristan, jer je vođen od strane jednog istaknutog teoretičara, takođe, empirijski potkovanog, a nadasve inteligentnog i široko obrazovanog predavača koji je zapravo tek otvorio mnoga pitanja i podstakao na razmišljanja.
(Polaznica modula “Savremena socijaldemokratija”, Ivana Ignjatović)
Komentari