Promena filozofije komunikacije
Predavanja u školici “Politička komunikacija i socijaldemokratija” su ove nedelje nastavljena časom na temu promene filozofije komunikacije, odnosno upotrebom interneta u političkoj komunikaciji, a predavanje je držao Miloš Đajić.
Ovo je aktuelna i sveprisutna tema. Svesni smo da živimo u vremenu interneta ali nismo potpuno svesni da smo akteri doba u kome se dešavaju tektonske promene na polju komunikacije. Te promene nisu samo vizuelne i tehničke. One su suštinske, pravi kopernikanski obrt i evolutivni napredak u odnosu na dojučerašnju eru komunikacije. Koje su to dve ere? Prva era je era emitovanja, čiji bi predstavnik bio npr. CNN. Dakle, era u kojoj se samo šalju poruke. Primalac samo prihvata, uzima poruke za sebe ali nema mogućnost feedback-a, niti dautiče na pošiljaoca. Nema mogućnost da organizovano deluje putem istog kanala komunikacije, direktno ka pošiljaocu. Takođe, vreme koje protekne od kada se događaj desio do kada mi primimo vest je značajno duže nego danas, a minimum 35-45 minuta. Druga era je era konverzacije, čiji bi predstavnik bio npr. Facebook u društvu ostalih popularnih društvenih mreža. To je era u kojoj smo mi akteri. i čije su karakteristike suštinski izmenjene i proširene u odnosu na gore navedene. Komunikacija se odvija u oba smera, postoji mogućnost feedback-a direktno pošiljaocu. Vreme koje protekne od događaja do vesti o njemu je, na Twitter-u min 23 sekundi. Dakle, protok informacija je veći i brži. Danas, u eri komunikacije, svaki građanin koji poseduje smartfon postaje ˈˈreporterˈˈ, dok su u eri emitovanja reporteri bili isključivo lica kojima je to bila profesija.
Ključne prednosti upotrebe interneta i društvenih mreža u političkoj kampanji ogledaju se u sledećem: Internet kampanja je jeftinija u odnosu na ostale medije, vesti stižu brže do krajnjeg korisnika, sadržaj je multimedijalan i na internetu nema izborne tišine.
Drugi deo predavanja bio je posvećen komunikaciji na internetu i njenom značaju. Izdvojene su tri ključne činjenice, i to: korisnika interneta je svakim danom sve više , nov načinu komunikacije podrazumeva otvorenost, kreativnost i uvažavanje ljudi, povratnu informaciju moguće je dobiti u trenutku. Bilo je reči i o karakteristikama komunikacije na internetu – internet je brz, otvoren, dostupan, javan, dinamičan. Nadalje, bilo je reči i o razlozima zbog kojih su društveni mediji važni za stranke – zato što stavljaju pojedinca u centar pažnje i zato što mogu da pomognu u realizaciji ideja same stranke – komunikacijom putem društvenih mreža stranka dobija mogućnost da direktno pita građane za mišljenje o određenoj temi.
Na samom kraju predavanja bilo je reči o izgradnji odnosa sa biračima, o skraćenici K.I.S.S. koja je nekada bila skraćenica za ˈˈ Kepp it short and simpleˈˈ, a danas je skraćenica za ˈˈKeep it significant and sharableˈˈ. Na kraju predavanja zaključeno je da je za uspešnu kampanju na internetu potrebna dobra strategija.
Andrijana Taskov, Boris Popović
Komentari