Milijarda ustaje protiv nasilja i u Beogradu – prijava za nagradu
Lokalni pristup globalnoj akciji – Centar modernih veština i Centar E8 prijava na konkurs za nagradu PRiZNANJE Društva Srbije za odnose s javnošću
Analiza situacije
Svaka treća žena u svetu trpi fizičko ili psihičko nasilje, u svakom trenutku milijardu žena na planeti je zlostavljano, kažu statistike Ujedinjenih nacija. U Srbiji je samo 2012. gotovo 40 žena izgubilo život u porodičnom nasilju. Za ženu u Srbiji, rođena kuća je za život najnesigurnije mesto.
“Milijarda ustaje protiv nasilja” je globalna kampanja V-Day, čiji je cilj podizanje vidljivosti nasilja nas ženama u što većem broju zemalja (http://youtu.be/gl2AO-7Vlzk i http://youtu.be/fL5N8rSy4CU). Pesma “Brake the Chain” izabrana je kao zajednički protest i apel žena i aktivista u 202 zemlje sveta. Ples sa jednostavnom koreografijom trebalo je da poveže 14.februara u 14 sati ljude, zemlje i meridijane. Žive aktivnosti u pripremama odvijale su se na Internetu, kao prvom lancu povezivanja.
Ciljevi
Najvažniji ciljevi su bili je podići vidljivost teme i poslati sliku u svet.
Kako nije bilo realno očekivati da se ovakvom skupu pridruži veliki broj “običnih” građana, komunikacijske aktivnosti bile su usmerene na medije, aktiviste i obaveštavanje što šire domaće i svetske javnosti o događaju. Uz to:
– Motivisati i okupiti aktivistkinje i aktiviste koji će učestvovati u događaju/plesu
– Pozvati važne učesnice događaja koje će privući pažnju i preneti poruku
– Osmisliti materijal koji će biti koristan i posle događaja
Strategija
Strategija je podrazumevala ozbiljan plan najave događaja. Uz kalsične alate (saopštenje sa podacima “primamljivim” za medije, konferenciju za medije), dobili smo značajnu pomoć najuticajnijih blogera, organizovali gostovanja u najgledanijim i najslušanijim programima radija i televizije, povezujući temu događaja sa situacijom u Srbiji. Nesrećna podudarnost su bila i dva ubistva “iz strasti” u periodu kampanje.
Događaj je najavljen u jutarnjem programu RTS i “Buđenju” (Radio Beograd), na Prvoj TV (Tačno 9, Žene), Studiju B
Kampanja na sajtovima, FB stranicama i ostalim društvenim mrežama predstavlja uobičajenu komunikaciju obe organizacije. Odvijala se organizovano, ali i preko ličnih kanala.
Način izvođenja
– Mesto: Glavni ulaz Železničke stanice – višeznačno i dostupno bez ulaganja u izgradnju bine
– Skretanje pažnje: Posebno odabrana muzika sa razglasa 30 minuta pre početka događaja, štand sa aktivistima
– Učesnice: Mirjana Karanović,glumica, Milica Mandić , tekvondoistkinja, voditeljke emisije “Žene”. Sve su uputile svoje poruke, voditeljke su ih stavile u tok koji je odstupao od klasičnih najava, a,opet, povezao čitav događaj.
– Iznenađenji prolaznici: Stotinak aktivistkinja i aktivista u majcama sa porukom kampanje igra na ulici na muziku pesme “Brake the Chain”. Najhrabriji građani im se pridružuju, većina radoznalo posmatra, niko ne reaguje loše.
– Imamo sliku i poruku! I za Srbiju i za svet!
Učinak i način evaluacije: efekti kampanje u odnosu na postavljene ciljeve
Događaj su pratile kamere StudijaB, RTS, B92, Prve TV, Infobiroa (servis), ali i TV stanice iz regiona (Al Jazeera je pravila kombinovani prilog sa snimcima istog događaja u Beogradu, Sarajevu, Zagrebu). Bilo je dosta foto-reportera koji su zabeležili događaj za štampana izdanja. Na događaju je bilo troje reportera radio-stanica.
Kreativnost i inovativnost – doprinos koji čini komunikaciju posebnom
Kao deo globalne kampanje, događaj je sledio neka uputstva i obrasce. Koraci napretka u ovim aktivnostima nisu lako merljivi ni očekivano ogromni. Ipak, činjenica da su se akciji pridružili pre svega mladi ljudi, i devojke i momci i da je sve odrađeno volonterski, govori u prilog veri u bolju budućnost.
Komentari