Komunikacija

Protiv populizma – od čoveka do čoveka

Posle osam godina ponovo je organizovana PROACTIVE konferencija, jedna od najznačajnijih konferencija iz oblasti komunikacija na prostoru Zapadnog Balkana. Konferencije su i dalje mnogo važne za lični razvoj svakog profesionalca i profesionalke. Čak i kada vam se čini da sve znate i da ste sve čuli, konferencije i njihovo okruženje daju vam priliku da sistematizujete postojeće znanje, sagledate drugačije perspektive, čujete ekskluzivne novitete, iskoristite vreme za razmišljanje i razgovore sa drugim ljudima, zabavite se i naravno povežete se!

Ove godine na PROACTIVE učestvovao je Miloš đajić u dvostrukoj ulozi. Prvo je u okviru World caffe radionice “Čiji su mediji?” moderirao temu javnog zagovaranja. Drugog dana konferencije učestvovao je na panelu “U ime naroda – ekspanzija populizma u političkoj komunikaciji. Šta PR profesionalci treba da urade?”

Advocacy

Veoma interesantna debata se vodila tokom trajanja world caffe radionice. Prvo je bilo važno dovesti sve učesnike do zajedničke drfinicije šta je to advocacy? Zatim smo imali razgovor o tome ko danas donosi odluke i gde se one donose? Na kraju smo razgovarali kako da određene teme podignemo na lestvici političke agende? Ako je ostajalo vremena razgovarali smo i o tome koliko digitalni mediji mogu da pomognu u podizanju svesti javnosti o određenom problemu.

Panel

Na panelu ekspanzija populizma u političkoj komunikaciji su osim Miloša Đajić, učestvovali još Dragan Močević, Dejan Verčić, Damir Jugo i Vojislav Žanetić. Panel je moderirala Žaneta Trajkovska. Zanimljiva debata se vodila. Pre svega oko definicije populizma. Takođe je razgovarano i o demagogiji. Dejan Verčić je podsetio na Aristotelovu definiciju demagogije kao odbrane Oigarhije.

Zanimljiv je bio taj osvrt na etiku i da li je etično za PR-ovce da rade za populiste i osmišljavaju im upravo takve poruke. Populizam se ne može pobediti drugim populizmom. Populizam se može pobediti samo obrazovanjem i pojašnjavanjem populističke komunikacije i njegovim ciljevima. Potrebna je hitna promena paradigme odnosa s javnošću zasnovana na činjenici da komunikatori snose veliki deo odgovornosti za populizam u političkoj komunikaciji.

Voja Žanetić je govorio o fasadnoj demokratiji i da komunikacija u takvim uslovima je veoma otežana zbog kontrolisanih medija. Na kraju su se svi saglasili da u ovu borbu treba da se uključe i profesionalna udruženja. Populizam koristi emocije, stereotipe i neobrazovanost da zastraši i manipuliše širokom narodnim masama.

Alternative koje se protive trenutnim vlastima su lošije, jer se temelje upravo na populizmu i demagogiji. Jedan od problema je što je većina političara ”analogna” dok imamo nove ”digitalne” generacije birača.

O konferenciji

PROACTIVE konferencija se održavala od 2005 do 2014. godine. Nakon pauze od osam godina 2022 godine je ponovo organizovana da okupi eminentne komunikatore iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije, kako bi analizirali probleme s kojima se susreće komunikacijska industrija i pomogli u definisanju novih komunikacijskih paradigmi strateškog komuniciranja.

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *