Javni čas i ostale vesti
Javni nastup, 21. oktobar 2013.:
„Izveštaj sa javnog mesta“ je naziv teme ovonedeljnog časa. Učesnici su imali zadatak da se postave u ulogu reportera i da naprave kratku reportažu sa događaja po izboru.
Bilo je veoma zanimljivo, jer su teme reportaža bile različite, a samim tim i način izlaganja reportera.
Interesantno je to da je bilo izvestilaca iz Moskve, Brisela i Pariza, ali se i jedna grupa bavila dešavanjima u Beogradu, pa je izveštavala sa Beogradskoj sajma knjiga, Beogradskog maratona i sa otvaranja Beogradskog metroa. Izveštavalo se za razne televizije: Studio B, Prvu, B92 i Nadrealnu, ali je bilo informacija i za sportske vesti i to iz Fudbalskog saveza Srbije, Fudbalskog kluba „Crvena Zvezda“ i sa Dejvis kupa.
Nakon izlaganja, Goran i Neda su prodiskutovali snimke i posavetovali učesnike šta još treba da doteraju u svojim nastupima.
(Polaznica modula “Javni nastup”, Milena Marinković)
Politička komunikacija, 22. oktobar 2013.:
Ovonedeljni čas u Školici političke komunikacije održala je Nataša Ristić. Čas je počeo malom digresijom u vidu anegdote o tome kako privući pažnju slušalaca.
Kao i na svim predavanjima na početku su se polaznici i predavač bavili definicijama i određenjem pojma o kome su razgovarali. Tema časa su bili odnosi sa javnošću političkih stranaka, jednostavnije PR. Iz mora definicija izdvojilo se nekoliko, poput one da je PR svaka komunikacija koja neguje povoljan imidž. Uz još nekoliko važnih stavova, da za PR nema prošlog vremena ili da se njime moramo baviti konstantno, burna diskusija se vodila oko određenja same javnosti. Rasprava, moram reći konstruktivna, se proširila i na teme javnog morala, uzora koje mladi danas imaju i koje su imali nekada, muzičkog ukusa na kome su odrastale generacije Jugoslovena i onog na kome odrastaju današnja deca, itd…
Posle ovog definisanja javnosti predavanje gospođe Ristić se vratilo u teorijske okvire PR-a. Razmatrana su pitanja identiteta, imidža, reputacije, odgovorne organizacije koja vodi računa o svojim odnosima sa javnošću… Zaključilo se da svi principi odgovornosti za dobar imidž ili reputaciju koji važe za korporacije u kapitalizmu važe i za stranke u političkoj utakmici u demokratskom društvu. Političke stranke su uvek na udaru javnosti, njihovi lideri i istaknute ličnosti samim bavljenjem politikom postaju javne ličnosti koje moraju biti odgovorne za sliku o sebi.
Predavanje je bilo obogaćeno multimedijalnim sadržajima poput video klipova ili primera PR-a u politici što je ovonedeljnom času dalo još jednu dozu zanimljivosti koja je obogatila interakciju između predavača i studenata.
(Polaznik modula “Politička komunikacija”, Milan Trajković)
Savremena socijaldemokratija, 23. oktobar 2013.:
Na petom času modula Savremena socijaldemokratija bavili smo se temom “Prava LGBT populacije”. Predavačica je bila Dragana Vučković. Na samom početku predavanja rasvetlili smo šta akronim LGBT znači. Nakon toga, utvrdili smo i šta svaka pojedina reč iz ovog akronima znači. U drugom delu časa podelili smo se po grupama, te je svaka od četiri grupe trebalo da napiše i razjasni neke najčešće predrasude na koje nailazimo u vezi sa lezbejkama, odnosno gejevima, odnosno biseksualcima i transseksualcima. Nakon toga, pokušali smo da se pozabavimo samim ovim predrasudama – njihovim uzrocima, posledicama, te načinima da ih otklonimo. Pokušali smo da se “stavimo u cipele” osoba koje se u Srbiji nose sa “teretom” “biti homo”, te možemo reći da je jedan od zaključaka i rezultata predavanja upravo to – apel na empatiju, najpre našu sopstvenu, a onda i na empatiju drugih ljudi.
(Polaznica modula “Savremena socijaldemokratija”, Branislava Dundić)
Javni čas, 24. oktobar 2013.:
Juče je u KC Grad drugi Javni čas polaznicima Škole Centra modernih veština održao urednik Novog magazina Milorad Ivanović, na temu ’’Medijska manipulacija i spinovanje’’. Kao osnovne vidove manipulacija naveo je: uticaj tajnih službi na medije, lični filteri i greške lažnih medijskih eksperata koji su česta pojava u današnjim medijima.
Isticao je da gotovo uvek postoje pritisci sa strane, od strane politički i finansijski moćnih ljudi, čak i kriminalaca, te da dobar novinar ne sme dozvoliti da podlegne tim pritiscima i da mu neko sa strane govori šta je istina a šta ne.
Poučen svojim iskustvima i primerima nekih svetski poznatih novinara, prisutnima je pokušao da objasni da manipulacija nije apstraktan pojam, već je vrlo prisutna i dominantna u novinarstvu. Novinar mora biti dobro pripremljen, sve što iznosi mora biti provereno i istinito, kako ne bi širenjem neistinitih informacija sam doprineo medijskoj manipulaciji. Dakle, uticaji tajnih službi postoje, ali postoje i greške loše informisanog novinara koje neko može veoma mudro da iskoristi.
Na kraju je, nas prisutne posavetovao da nikada informacije koje nam neko šalje ne uzimamo zdravo za gotovo, uvek pogledamo stvari iz više uglova, budemo oprezni i zapitamo se ’’zašto mi to ovaj govori’’ jer neretko postoji mogućnost podvale i zloupotrebe.
(Polaznica modula “Politička komunikacija”, Biljana Marković)
Komentari