Novi semestar u Školici
Javni nastup, 03. mart 2014.:
Prvi čas u novom semestru na modulu “Javni nastup” je bio rezervisan za audiciju. Polaznici su bili opušteni i spremni za razgovor. Uočena je velika želja i zainteresovanost za sticanjem novih veština koje ovaj kurs predviđa. Svi su imali jasnu predstavu o tome na koji način bi iskoristili stečene veštine , a isticali su i pohvale na račun predhodno odslušanog modula.
Nažalost, nije bilo moguće primiti sve kandidate, tako da je odabrano njih 16. Predavanja na modulu počinju u ponedeljak, 10. marta 2014., od 19h.
(Bojana Nikolić)
Politička komunikacija, 04. mart 2014.:
Šta je to komunikacija, a šta politička komunikacija? Koja je razlika između konstatacije i informacije? Na koji način se organizuje komunikacija, koji su njeni elementi, alati, kanali, kako se pravi strategija komunikacije i zašto je „povod“ jedan od najbitnijih pitanja svake komunikacije? Ovo su samo neka od pitanja na koja su polaznici modula „Politička komunikacija“ pokušavali zajedno da dođu do odgovora.
Pitanje pre svih pitanja, bilo je kratko upoznavanje. U 140 karaktera, jedan sms ili „tweet“, polaznici su otkrili da dolaze iz različitih profesija, raznolikih sredina, drugačijih pogleda, ali jednom zajedničkom notom – radoznalošću.
Radoznalošću za pravom snagom reči, kako se njihovom promenom menja smisao i postiže bolji efekat na primaoca poruke. Predavač, Miloš Đajić, sve to je ilustrovao kroz živopisne primere, video snimke, ili kroz govor jednog Čerčila ili parolu američkog predsednika Henrija Huvera. Nije čudno zašto se i danas pamti Vinstonov govor u kome on svom narodu, u najtežim trenucima rata, obećava samo „krv, rad, suze i znoj“ ili zašto su Huvera njegovi sunarodnici razumeli kada je obećao „pile u svakom tanjiru“.
Ono što su polaznici na prvom času savladali jeste šta je to model komunikacije, šta čini jednu političku kampanju, da li su nam mediji prijatelji, suparnici ili nešto treće, i zašto je bitno izbegavati dogmatsko razmišljanje i izražavanje ili zašto je nekada važno samo isprovocirati javno mnjenje.
Zaključak je da nikada ne treba reagovati odmah na informaciju, već je stalno preispitavati, truditi se da se poruka preformatira iz zadatog okvira. Lekcija je da je politička komunikacija proces koji traje, a da je politička kampanja samo „šlag na toj torti“.
„Nije bitno ono što kažeš, već ono što te ljudi razumeju.“
(Polaznik modula „Politička komunikacija“, Dušan Đorđević)
Komentari