Pretposlednja nedelja u Školici
Javni nastup, 26. 05. 2014.:
Ovonedeljni zadatak na javnom nastupu bila je debata na temu “Mladi – ostati ili otići iz Srbije”. Zadata tema, iako je već preko dvadeset godina “stara”, među mladima je nekako uvek “sveža” i dalje budi jake emocije.
Grupa koja je zastupala stav da je bolje ostati u Srbiji je razloge za to videla u potencijalu koja ima Srbija, patriotizmu, stumulativnim uslovima za preduzetništvo i razvoj poljoprivrede. Ujedno su naglasili da su tradicija i porodica ono što bi trebalo da nas veže za našu zemlju.
S druge strane, grupa koja je zastupala stav da mlade bolja budućnost čeka u nekoj razvijenijoj zemlji bila je veoma motivisana za zastupanje tog stava, budući na trenutan status mladih u Srbiji. Kao osnovne argumente da ih bolji život čeka u inostranstvu članovi grupe su naveli lakše zaposlenje, bolji životni standard i veću verovatnoću da mladi mogu planirati svoju budućnost.
Debata je bila vrlo dinamična, sa dobrim i jasnim argumentima sa oba strane. Mnogi od nas su uspeli da uoče šta je ono u čemi bismo mogli da budemo bolji prilikom učestvovanja u nekoj od sledećih debati.
(Polaznik modula “Javni nastup”, Aleksandar Plavšin)
Politička komunikacija, 27. 05. 2014.:
Poslednji čas u ovom semestru je održao Miloš Đajić i sa njim smo razgovarali o društvenim mrežama. Pre svega nas je podsetio da uvek treba imati na umu da prilikom korišćenja društvenih medija bitnu stvar igraju: otvorenost, kreativnost i uvažavanje ljudi. Kao odličan primer za to smo naveli kampanju Partije evropskih socijalista prilikom ovogodišnjih izbora za Evropski parlament. Osim što su imali maskotu u vidu mačka, koristili su i hešteg #knockthe vote. Ključni segment njihove kampanje bila je direktna komunikacija. Razgovarali smo i o blogovima.
Zaključili smo da i pored toga što predstavljaju centralno mesto komunikacije i jedan od najvažnijih sadržaja koji možemo da kreiramo, u Srbiji nemamo razvijenu kulturu blogovanja. Što se tiče fejsbuka kao najmoćnije društvene mreže, usaglasili smo se da je postao alat za modernu door to door komunikaciju. Kada je reč o tviteru, slobodno možemo reći da predstavlja neiscrpni rudnik znanja. Kao primer koji kazuje na to od kolikog je značaja imamo period vandrednog stanja koji je usledio zbog poplava, kada se je i pokazao u punoj snazi.
Poslednje, ali ne i najmanje bitno, jeste infografika koja iz dana u dan postaje sve popularnija. Tu se program i saopštenja predstavljaju kroz slike uz kratak tekst. Liberalno – demokratska stranka Slovenije je svoj program predstavila baš na ovaj način. Ono što je najbitnije u celoj ovoj priči je činjenica da autentičnost igra najvažniju ulogu.
(Polaznica modula “Politička komunikacija’’, Vladana Durmanić)
Komentari