Obrazovanje

U susret izborima – seminar za liderke

Centar modernih veština već više od dve decenije priprema kandidate i kandidatkinje za izbore. Ovoga puta smo želeli da pružimo podršku ženama iz stranaka Ujedinjene opozicije u pripremi za predstojeće izbore. Okupili smo alumnistkinje Akademije ženskog liderstva i sa njima kroz dva seminara radili na temama koje im mogu biti korisne u predstojećoj kampanji.

Pregovaranje

Igor Jojkić je sa polaznicama prošao neophodan teoretski pristup svakim pregovorima. Pregovori su veština koja se vežba i neophodno je da uvek kada ulazimo u proces pregovora razmislimo o osnovnim stvarima a pre svega šta je cilj pregovora. Pregovori su velika umetnost i za njih je potrebna vežba. Zato su učeesnice imale priliku da kroz dve simulacije provežbaju i unaprede svoje veštine prgovaranja.

Veštinee pregovaranja

Organizacija događaja

U situaciji kada su mediji u Srbiji zatvoreni, njegovo “veličanstvo” događaj ima potencijal da bude snažno komunikaciono sredstvo u kampanji. Ekspretkinja Nataša Ristić je upravo insistirala na tome. Ona je prezentovala teoriju o organizaciji događaja i koji su najosnovniji elementi svakog događaja. Insistirala je na tome da uvek mora biti određen domaćin događaja. Govorili smo o različitim vrstama događaja, a učesnice su za početak prezentovale svoje ideje za organizaciju događaja u kampanji. Nataša je stalno govorila “kakvu publiku želite, takav događaj pravite”. Zbog toga je jako važno precizno znati ciljne javnosti kojima se obraćamo.

Nakon toga su kroz radionicu učesnice prošle proces planiranja jednog događaja. Verujemo da će im iskustva sa seminara pomoći da događaji koje budu organizovali budu primećeni i uspešni.

Nataša Ristić o organizaciji događaja

TV debata

Na drugom seminaru učesnice su imale priliku da rade sa Suzanom Trninić dugogodišnjom saradnicom Centra. Suzana kao vrsna novinarka je imala nogo različitih saveta da podeli sa pristunima. Govorila je o važnosti pripreme za javni nastup. Poentirala je da novinar tačno zna kada ste spremni a kada ne. Pozvala je prisutne da svoje javne nastupe uvežbavaju tako što ih neko snima ili pred ogledalom.

Nakon teoretskog dela i razgovora prisutni su bili podeljeni u grupe. Zatim su dobili temu i neko vreme da se pripreme. Nakon toga su imali simulaciju prave TV debate koju je vodila Suzana. Tu su učesnice imale priliku da pokažu svoje znanje i sposobnost argumentacije. Nakon snimanja pristni su imali priliku da pogledaju kako je to izgledalo na kameri. Analiza snimaka je dala dodatno prostora za učenje na greškama i isticanje primera dobre prakse.

o javnom nastupu

Tehnike kampanje

Poslednjeg dana drugog seminara učesnice su imale priliku da slušaju Tomislava Damnjanovića vrsnog stratega i majstora izbornih kampanja. Toma je govorio o svom velikom iskustvu u vođenja kampanja koje je radio u čitavom regionu ali i u Africi, na Bliskom Istoku i drugim zemljama sveta. U prvom delu se bavio emocijama i tehnikama kampanje. Govorio je o poruci kao načinu za budjenje emocija. Ekonomiji kao osnovi svake kampanje. Volonterima kao važnom “začinu” svake kampanje i novim pravcima vođenja digitalnih kampanja. Tokom predavanje se često moglo čuti od učesnica da su ovo informacije koje bi liderstvo stranaka trebalo da čuje.

TV debata sa Suzanom Trninić

Zaključak

Ono što je ukupni utisak sa seminara, da su oni došli u pravo vreme. Neophodno je da se informacije o kojima se razgovaralo prošire i učesnice su se obavezale da će u svojim strankama i odborima organizovati sastanke na ove teme.

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *