#tech4dem u Konjicu
NDI kancelarija u Bosni i Hercegovini organozovala je od 5. do 7. decembra u Hotelu Konjic trodnevni seminara na temu online političke komunikacije. Zahvaljujući dosadašnjem anagažmanu CMV-a u ovoj oblasti koji podrazumevaju konferencije, priručnik, mnogobrojne seminare bili smo pozvani da, kao predstavnici iz regiona, učestvujemo na ovom seminaru. Predavači su bili Aron Brrantly iz NDI centrale iz Vašingtona i Miloš Đajić.
Ovaj seminar je bio namenjen interent timovima iz 6 stranaka u Bosni i Hercegovini koje počinju svoje pripreme za sledeće izbore 5. oktobra 2014 godine. Na seminaru su učestvovale: Stranka demokratske akcije, Socijaldemokratska partija, Naša stranka, Partija demokratskog progresa, Nova socijalistička partija i Narodni demokratski pokret. Na ovaj način kancelarija NDI u BiH pomaže predstavnicima ovih 6 stranaka da podignu svoje kapacitete i na najbolji način u komunikaciji sa građanima pripreme svoje prkatične politike sa kojima će nastupati na sledećim opštim izborima.
Program je bio podeljen u nekoliko segmenata i sadržao je predavanja, vežbe i simulacije. Na početku je učesnicima predstavljena promena filozofije komunikacije i značaj društvenih mreža u današnjoj komunikaciji stranke sa biračima. Prvog dana su se učesnici bavili globalnom postavkom i prenošena su im znanja o zančaju interneta.
Drugi dan je bio mnogo dinamičniji. Radilo se od 9h ujutru do 18h ali po tvitovima učesnika i učesnica smo mogli da vidimo da je sadržaj bio zanimljiv i da im je vreme brzo prošlo. U prvom delu su učesnici radili na određivanju njihove ciljane publike na Internetu. Imali su zadatak da nacrtaju prosečnog predstavnika ciljne publike. Ono što je bilo korisno je da su se svi uverili da ciljaju vrlo slične grupe i da je potrebno da prave razliku. Zatim su im predstavljeni alati u online političkoj komunikaciji. Jedna od vežbi je bila da osmisle nedeljni plan komunikacije zadatih aktivnosti na Facebook-u. Kao još jednu vežbu imali su zadatak da osmisle i snime video sadržaj na temu #mojaBIH. Aaron je u ovom delu imao nekoliko važnih poenti. Jedna od njih je bila da stranke ne moraju da odgovoraju na sva postavljena pitanja direktno ali moraju kasnije da odgovore putem poruke. Stalno je ponvaljano da se u kampanju mora ući što pre jer je potrebno vreme da se izgradi tzv digital network. Digitalna mreža nam je potreban da bi naši sadržaji bili rašireni što dalje. Osim njega potrtebno je da gradimo i human network (mrežu pojedinaca) sa kojom stupamo u lični kontakt. Tokom ovih sesija učesnici su aktivno tvitovali što možete videti ovde.
Trećeg dana bavili smo se izradom akcionih planova. Bilo je važno da svaka stranka izađe sa seminara sa konkretnim rezultatom a jedan od njih je sigurno akcioni plan koji su napravili. Zadatak je bio da osmisle cilj i da naprave akcioni plan za svoju stranku. Taj plan je sadržao nekoliko nivoa, jedan je bio komunikacija sa ciljnom publikom na FB, drugi borba za poziciju unutar stranke, i treći izgradnja tima koji će pratiti i sprovoditi plan . Kada su prezentovali planove učesnici i učesnice su imali priliku da postavljaju pitanja Aaronu. Vođena je vrlo zanimljiva i kreativna debata.
Sve u svemu bilo je ovo za CMV jedno veoma značajno iskustvo kojim se potvrđuje neše strateško opredeljenje da budemo lideri u oblasti političkog obrazovanja.
Komentari