Obrazovanje

Politička akademija ponovo u Mostaru

Centar modernih veština nastavlja saradnju sa Friedrich Ebert fondacijom u Bosni i Hercegovini kancelarijom u Banja Luci. Drugi modul ovogodišnje političke akademije nas je okupio sve ponovo u Mostaru. Tu smo od 16. do 18. juna 2022. proveli tri dana radeći sa mladim ljudima iz čitave Bosne i Hercegovine. Podsećamo da je prvi modul ovogodišnje Političke akademije održan u aprilu u Banja Luci.

Ovoga puta naša tema je bila politička komunkacija i vođenje kampanje. Cilj nam je bio da prenesemo znanje i iskustvo i pomognemo ovim mladim ljudima da se pripreme za ovogodišnje opšte izbore u Bosni i Hercegovini.

Politička komunikacija

Centar modernih veština ima razvijene programe za rad sa mladima u oblasti političke komunikacije. Godinama radimo na unapređenju kapaciteta i osnaživanju za komunikaciju uopšte. Za nas je komunikacija važan segment svakog političkog rada i potrebno je da je vodimo profesionalno i efikasno. Bez komunikacije nema razvijanja dobrih odnosa sa javnostima pa tako ni sa biračicama i biračima.

Ovoga puta je 25 mladih ljudi iz cele Bosne i Hercegovine imalo priliku da se osnaži na polju komunikacije. Kroz prezentaciju pravila komunikacije, svesne i nesvesne filtere, percepciju kao i različite vežbe verujemo da smo razmišljanje o procesu komunikacije među učesnicima podigli na viši nivo. Raduje nas što su učesnici bili aktivni i postavljali pitanja i prenosili svoja iskustva.

U jednom trenutku se razvila diskusija o tome šta je slogan, a šta poruka. Ovo je česta situacija u kojoj mnogi imaju nedoumice i slogan izjednačavaju sa porukom. Pa da ponovimo i ovde. Slogan predstavlja kratku efektivnu sublimaciju reči, koja treba birače da pokrene, izazove emociju i podseti na temu kampanje i osnovnu poruku. Poruka je kratka jezgrovita izjava u kojoj iznosimo problem/e koje želimo da rešimo, dajemo argumentaciju, predlažemo rešenja,ukazujemo na primere i pozivamo na akciju.

Vođenje kampanje

Najbolje učimo kada nešto aktivno na tu temu radimo. Učesnike i učesnice smo podelili u četiri grupe. Svaka je predstavljala jednu ideološku grupaciju u Evropskom parlamentu. U simulaciji su učestvovale najvažnije grupe u EU parlamentu EPP, S&D, ALDE i Zeleni.

Ova simulacija izbora je podrazumevala zamišljenju situaciju u kojoj su zemlje Zapadnog Balkana u Evropskoj uniji.  Tema izbora je bila mobilnost mladih, regionalna saradnja i zapošljavanje. Izvlačenjem ceduljica učesnici su izabrali stranku za koju će voditi kampanju. Njihov zadatak je bio da na osnovu programa odrede ciljne grupe kojima bi se obratili, definišu poruku i odrede pravac kampanje.

Na kraju radionice organizovana je debata kandidata i kandidatkinja. Na ovoj debati su učesnici mogli da uvežbaju argumentaciju, brzo mišljenje kao i da provere svoje veštine govorništva i vrednost kreiranih poruka.Primetno je bilo zadovoljstvo učesnika i učesnica urađenom simulacijom.

Hvala Kancelariji Friedrich Ebert fondacije u Banja Luci na poverenju i prilici da radimo sa ovom divnom grupom mladih ljudi.

Komentari

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *