Mladi protiv nasilja prema ženama
Nasilje je poslednje utočište neodgovornih – Ajzak Asimov
Centar modernih veština (CMV) po prvi put započinje saradnju sa UN Women Srbija na projektu “Mladi protiv nasilja prema ženama”. Ovaj projekat je deo regionalnog programa “Zaustavljanje nasilja prema ženama: primena normi i promena svesti” koji sprovodi UN Women uz finansijsku podršku Evropske unije. Kao prva aktivnost na projektu organizovan je konsultativni sastanak sa saradnicama CMV-a koje se bave nasiljem prema ženama i rodnom ravnopravnošću.
Projekat
Prolazeći kroz ciljeve i aktivnosti na projektu otvorili smo razgovor o mnogim pitanjima. Upravo to smo i želeli jer se poveo razgovor koji će dati novi kvalitet izvođenju projekta. S obzirom na to da se projekat odnosi na rad sa mladićima na preporuku koleginice pogledali smo i TED govor Tonija Portera. Ovaj video je pomogao da se u razgovoru usmerimo upravo na ponašanje muškaraca i kako da priđemo problemu promene njihovog ponašanja.
COMBI
Ono što je najveći izazov sa kojim ćemo se u ovom projektu susreti je primena COMBI metodologije. COMBI je akronim od Communication Behavioural Impact. Ova metodologija se koristi u preko 70 zemalja sveta i njen rodonačelnik je Everold Hosein. Sa Everoldom smo učili i radili u decembru u Skoplju. Radi se o komunikaciji koja nema za cilj samo da informiše, obrazuje i podigne svest, već da menja konkretno ponašanje.
Tri osnovna principa ove metodologijije su:
- I princip – povezivanje (Kako se povezati sa ciljnom grupom)
- II princip – zabrinutost (Koji modeli su nam konkurencija?)
- III princip – slušanje ljudi (istražujte tržište)
Tokom ovog projekta informisaćemo vas više o samoj metodologiji kao i onome što smo u vezi sa njom probali.
Kampanja
U trećem delu ovog sastanka govorili smo o jeziku koji bi trebalo da koristimo. Vrlo korisne sugestije smo dobili u vezi sa potencijalnim sloganom. Zaključak je da bi kampanju trebalo da brendiramo engleskom reči koja može identično da se upotrebi na oba roda. Takođe važno je i da otvorimo mogućnost da se kampanji priključe zainteresovani mladi ljudi koji nisu iz gradova u kojima će o raditi.
Ovaj konsultativni sastanak je ispunio sva očekivanja i dao nam mnogo različitih smernica za dalje razmišljanje pogotovo za razvoj komunikacione strategije.
Komentari